Magdalena poleca do posłuchania głosu spoza Polski w temacie przemocy, nie tylko ekonomicznej.
https://www.ted.com/talks/jackson_katz_violence_against_women_it_s_a_men_s_issue?language=pl#t-94181
Warto poszerzać horyzonty.
http://www.mpips.gov.pl/gfx/mpips/userfiles/_public/1_NOWA%20STRONA/Polityka%20rodzinna/fundusz%20alimentacyjny/Informacja%20o%20realizacji%20ustawy%20o%20pomocy%20osobom%20uprawnionym%20do%20alimentow%20w%202014%20r..pdf
Regulacje zawarte w ustawie, dotyczące prowadzenia postępowania wobec dłużników
alimentacyjnych, dotyczą wszystkich dłużników, wobec których egzekucja alimentów jest
bezskuteczna (nie ograniczają się tylko do dłużników, których wierzyciel otrzymuje
świadczenie z funduszu alimentacyjnego). Ich celem jest skoordynowanie działań wierzycieli,
władz samorządowych, sądów, komorników sądowych i innych instytucji, mających na celu
poprawę efektywności w zakresie egzekucji zasądzonych alimentów.
Działania te dotyczą:
1. Wnioskowania przez osobę uprawnioną (tj. osobę uprawnioną do alimentów od rodzica
na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd, jeżeli
egzekucja okazała się bezskuteczna) do swej gminy jako gminy wierzyciela o podjęcie
działań wobec dłużnika alimentacyjnego. Każdorazowo, w przypadku bezskuteczności
egzekucji osoba uprawniona może złożyć do organu właściwego wierzyciela wniosek
o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego.
2. Ścisłej współpracy gminy wierzyciela z gminą dłużnika. Organ właściwy
(wójt/burmistrz/prezydent miasta) wierzyciela zobowiązany jest do wystąpienia
do organu właściwego dłużnika z wnioskiem o podjęcie działań wobec dłużnika
każdorazowo w sytuacji przyznania osobie uprawnionej świadczeń z funduszu
4
alimentacyjnego albo złożenia wniosku w tej sprawie przez osobę uprawnioną (zobacz
pkt. 1). Zaś organ właściwy dłużnika zobowiązany jest do informowania gminy
wierzyciela o podjętych wobec dłużnika działaniach i ich efektach.
3. Sprawdzania sytuacji rodzinnej, dochodowej, zawodowej i zdrowotnej dłużnika
alimentacyjnego oraz przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej,
poprzez przeprowadzenie wywiadu alimentacyjnego (albo uzyskanie takich informacji
z rodzinnego wywiadu środowiskowego przeprowadzonego na podstawie przepisów
o pomocy społecznej) oraz odebranie oświadczenia majątkowego. Gmina dłużnika
przeprowadza wywiad alimentacyjny i odbiera oświadczenie majątkowe albo występuje
do ośrodka pomocy społecznej o udzielenie informacji dotyczących dłużnika,
pochodzących z rodzinnego wywiadu środowiskowego.
4. Ścisłej współpracy gmin z komornikami. W przypadku bezskutecznej egzekucji
alimentów, komornik sądowy prowadzący postępowanie jest obowiązany
do informowania gminy dłużnika i gminy wierzyciela o stanie egzekucji i przyczynach
jej bezskuteczności. Zaś gmina dłużnika i gmina wierzyciela przekazują komornikowi
sądowemu wszelkie informacje istotne dla skuteczności egzekucji, w tym pochodzące
z wywiadu alimentacyjnego oraz oświadczenia majątkowego (patrz pkt 3).
5. Aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych. W przypadku, gdy dłużnik
alimentacyjny nie może wywiązać się ze swych zobowiązań z powodu braku
zatrudnienia, gmina, na terenie której on zamieszkuje, zobowiązuje dłużnika
do zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna
albo poszukująca pracy, a także informuje ten urząd o potrzebie aktywizacji zawodowej
dłużnika.
6. Złożenia przez gminę dłużnika do prokuratury wniosku o ściganie dłużnika
za przestępstwo uporczywego uchylania się od alimentacji (art. 209 § 1 Kodeksu
karnego) oraz wniosku do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikowi
alimentacyjnemu. Wnioski te kieruje się w przypadku uznania dłużnika za uchylającego
się od zobowiązań alimentacyjnych. Decyzję o uznaniu dłużnika za uchylającego się
od zobowiązań alimentacyjnych wydaje się wówczas kiedy dłużnik uniemożliwia
przeprowadzenie wywiadu alimentacyjnego, odmawia złożenia oświadczenia
majątkowego, odmawia zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy jako
bezrobotny lub poszukujący pracy albo odmawia – bez uzasadnionej przyczyny –
przyjęcia propozycji odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,
wykonywania prac społecznie użytecznych, prac interwencyjnych, robót publicznych,
prac na zasadach robót publicznych albo udziału w szkoleniu, stażu lub przygotowaniu
5
zawodowym dorosłych oraz jednocześnie przez okres ostatnich 6 miesięcy nie
wywiązywał się w każdym miesiącu z zobowiązań alimentacyjnych w kwocie
co najmniej równej 50% wysokości bieżąco ustalonych alimentów.
7. Wnioskowania o alimenty od osób zobowiązanych w dalszej kolejności do alimentacji.
Jeżeli nie można wyegzekwować należności od dłużnika alimentacyjnego, wówczas
istnieje możliwość zasądzenia alimentów na dziecko od osób zobowiązanych w dalszej
kolejności do alimentacji, np. od dziadków dziecka.
8. Kontroli sądów nad działalnością komorników. Organ właściwy dłużnika i wierzyciela
informują sąd o bezczynności lub wszelkich przejawach opieszałości komornika
prowadzącego postępowanie egzekucyjne przeciwko dłużnikowi alimentacyjnemu.
9. Przekazywania do biura informacji gospodarczej informacji o zobowiązaniu (lub
zobowiązaniach) dłużnika alimentacyjnego wynikających z tytułu świadczeń
z funduszu alimentacyjnego wypłaconych osobie uprawnionej na podstawie ustawy
lub należności powstałych z tytułu zaliczek alimentacyjnych wypłaconych osobie
uprawnionej na podstawie ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec
dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. Nr 86, poz. 732,
z późn. zm.) - do ich całkowitego zaspokojenia w razie powstania zaległości za okres
dłuższy niż 6 miesięcy
Polecam lekturę ze względu na łatwość manipulacji danymi liczbowymi i procentowymi:
Natomiast do wzrostu egzekucji w największym stopniu przyczyniło się wystąpienie
z powództwem o ustalenie alimentów od innych osób (48% skuteczności działań)
KONKRET Z TABELI
Wystąpienie z powództwem o ustalenie alimentów od innych osób w całej Polsce !
(nie podano czy przez gminy czy przez rodziców-wierzycieli)
25 pozwów, 12 pozytywnych wydanych wyroków = 48%
NAJLEPSZY SKUTEK DAJE ZASĄDZENIE ALIMENTÓW OD EMERYTA BO MA PEWNY DOCHÓD Z ZUSU LUB KRUSU !!!
i przekazanie komornikowi informacji pochodzących z wywiadu alimentacyjnego oraz
oświadczenia majątkowego (15,98% skuteczności działań),
PRAWDA Z TABELI
Przekazanie komornikowi sądowemu informacji mających wpływ na
egzekucję zasądzonych świadczeń alimentacyjnych, pochodzących
z wywiadu alimentacyjnego oraz oświadczenia majątkowego
niemal 79 185 działań co stanowi 19,36% ogółu działań
działania które faktycznie doprowadziły do wzrostu ściągalności 12 650
co stanowi w strukturze 37,21%
ogólnie zaś 15,98%
czyli z niemal 80 000 działań efektywnych było 12 500 !!!
JAKIE TO KOSZTA
a także przekazanie komornikowi
informacji z rodzinnego wywiadu środowiskowego (10,52% skuteczności działań).
Historia Magdaleny pokazuje, jak wygląda prawdziwe życie samodzielnej mamy i absurdy polskiego systemu sprawiedliwości. W internecie wiele jest na temat świadczeń z funduszu alimentacyjnego. Ta rodzina przekracza ustalone w 2007 roku kryterium dochodowe - stąd nazwa bloga. Sukcesy prawne, za którymi nie idą jednak pieniądze. I choć pieniądze to nie wszystko, ciężko bez nich wychowywać dzieci.
Strony
- DLACZEGO DZIECI SPOZA KRYTERIUM ?
- OPOWIEŚĆ O MAGDALENIE
- wzory dokumentów - apelacja
- ŻEBY BYŁO SKUTECZNIE
- wzory dokumentów - pozew o alimenty od dziadka
- ALIMENTY - STRONY, KTÓRE WARTO ODWIEDZIĆ
- SZEŚĆ WYROKÓW KARNYCH ZA NIEALIMENTACJĘ Z UZASADNIENIEM
- INTERPELACJE POSŁÓW W SPRAWIE ALIMENTÓW I DŁUŻNIKÓW WOBEC DZIECI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Wasze komentarze są mile widziane :)
Cenię konstruktywną krytykę. Nie lubię spamu.
Będę więc kasować komentarze, które są:
obraźliwe,
niezwiązane z tematem wpisu,
napisane jedynie po to, by zareklamować jakąś stronę.